Featured FOOD NEWS

ZÓ VIER JE KERST ZONDER JE DIKKERTJE DAP TE VOELEN AAN ‘T EIND

december 25, 2017
kaboompics_hands-decorating-christmas-table

We all laf Christmas: het jaarlijkse vreetfestijn including goed gezelschap + cadeau’s. Een kerstkoekje hier, een oliebolletje daar, een extra wijntje, welja. En aan het eind van de rit is het toch wel een beetje “hooooooofd, schouders vetrol 1, vetrol 2…” Want iedere jaar gebeurt het weer: ik vreet me vol en na drie dagen voel ik me viezig. Dus wordt het tijd voor een stappenplan om de schade (nog enigszins) te beperken. Dit is hoe je gezellig kerst viert, zonder het Dikkertje Dap-effect.

Kies voor witte wijn of cava

Duuh, natuurlijk wil je alcohol. Maar als je toch een pietsie wil opletten, kies dan voor the lesser of two evils. Ga voor droge witte wijn of prosecco en laat de kerstige cocktails staan. Of ga gewoon keihard aan de vodka spa rood. Maar wel een béétje saai…

Doe anders boodschappen

Stel nou, van alle hapjes die je inkoopt probeer je om in ieder geval de helft enigszins gezond te laten zijn. Haal in plaats van vette worst eens een keer échte retegoede olijven bij die speciaalzaak. Of maak een schaal met 3 gekleurde paprika’s in een stervorm met zelfgemaakte yoghurtdipjes. En wissel een beetje af met de wat vetterigere hapjes. 

schermafbeelding-2017-12-25-om-12-50-00

Honger jezelf overdag niet uit

Misschien denk je het aantal calorieën te beperken door ontbijt of lunch over te slaan, zodat je bij het kerstdiner vervolgens als een jekko vol kunt stouwen. Geen goed idee. Probeer vandaag en morgen nu júist normaal te blijven eten. Drie hoofdmaaltijden en twee tussendoortjes. Zo zal je hongergevoel ’s avonds niet de overhand nemen.

Haal eens een frisse neus

Een diner met meerdere gangen? Ga af en toe even kort naar buiten voor een klein benenstrekje. Sowieso goed voor de spijsvertering en je raakt meteen dat opgeblazen gevoel kwijt.

Slaap voldoende

Als je niet voldoende slaapt, nemen bepaalde hormonen in je lichaam toe die je hongeriger maken en zorgen dat je minder zin hebt in lichamelijke activiteit. Enne, probeer aankomende dagen ook niet al te stresserig door te komen want dat zorgt er ook voor dat je meer gaat eten. We can do this, succes!

Foto’s: Kaboompics

You Might Also Like