Featured Interview

MOTIVATIE MAANDAG: MARJOLEIN VAN DEN BROEK

december 4, 2017
marjolein_marilyn_fb-21

Maandag: tijd voor een gesprek met een inspirerend persoon. Omdat op maandag wat extra inspiratie altijd welkom is. Én omdat er zoveel toppers zijn die het aandurven hun dromen na te jagen. Happy Motivatie Maandag!

Deze week: duizendpoot Marjolein van den Broek.

Jááren terug, nog voor Tête-à-Tête, ontmoette ik Marjolein via-via. Wij raakten aan de praat en besloten met z’n tweeën een keer koffie te drinken. Deze koffiedate liep uit tot een fotoshoot op de grachten van Amsterdam en onze bloggerfriendship was geboren. Want hoe connect je beter met een mede-blogger dan met een spontane fotoshoot? Inmiddels herft Marjolein zich van beginnende blogger ontpopt tot online duizendpoot, met allerlei toffe projecten waar ik even meer over wilde weten. Lees je mee?

marjolein_marilyn_fb-126Heeeeey Marjolein, waar ben jij nu allemaal mee bezig? 

“Nou, met best wel veel haha! 2,5 jaar geleden startte ik mijn eigen bedrijf Mar Creatives en vanuit daar doe ik nu marketing en copywriting klussen voor verschillende klanten. Het leuke is dat dat echt heel divers is; van concepting voor HORNBACH tot columns voor &C gaat en van teksten voor Red Bull tot branding van geheel nieuwe merken. Ondertussen ben ik actief op Instagram en tik regelmatig stukjes voor mijn eigen website www.sneakersandsmoothies.com. Oh ja en ik heb ook nog een eigen T-shirt lijn: Team Unicorn.”

Allemaal balletjes in de lucht dus. Hoe verdeel jij je tijd? En hou je tijd over voor dingen buiten werk?

“Het fijne is dat ik ‘vrije tijd’ en werk steeds beter in balans weet te brengen. Toen ik begon met werken, was mijn baan echt m’n leven. En hoewel ik nu nog steeds echt super veel houd van wat ik doe, weet ik ook dat ik dat alleen maar met veel plezier kan doen als ik af en toe ook even een time-out neem. Ik heb nu anderhalf jaar geleden yoga ontdekt en dat helpt me super goed om even terug te schakelen en sinds twee maanden begin ik elke dag met 10 minuutjes meditatie. Super fijn: Die tien minuten zijn echt van mij. Tussen die zen-heid door ren en vlieg ik overigens heel Amsterdam door. Maar dat vind ik dus heerlijk. Soms vergeet ik het overigens nog wel eens hoor; om terug te schakelen. Maar dan heb ik gelukkig thuis iemand zitten die het overzicht voor me bewaakt en me af en toe op de bank neerplant met een kop thee.”

Wat is het moeilijkste aspect van het ‘online wereldje’?

“Je moet niet vergeten dat iedereen, ja echt iedereen, de beste/leukste/knapste versie van zichzelf op Instagram laat zien. Ik heb er wel eens dagen bij dat ik dat toch vergeet en dan kan ik me onzeker of teleurgesteld voelen. Maar Instagram is bedoeld als inspiratie-medium. Net zoals magazines dat bijvoorbeeld zijn, alleen staan bij magazines professionals aan het roer, terwijl iedere debiel een Insta-account kan starten. Daardoor lijkt het allemaal veel echter. Maar Instagram is en blijft een medium om jezelf te presenteren. En wanneer mensen zichzelf presenteren, laten ze huilbuien en verdrietige outfits doorgaans toch echt buiten beschouwing. Je moet daarom niet continu de vergelijking trekken met alles en iedereen die voorbij komt op Insta, al is dat soms nog zo verleidelijk.”

marjolein_marilyn_fb-170Helemaal mee eens! Wat is het tofste wat je hebt mogen meemaken op werkgebied?

“Ik vond het he-le-maal het einde om het campagnebeeld te mogen creëren van Amsterdam Fashionweek – Januari 2017. De creatief directeur van Fashionweek (Iris Ruisch) gaf me destijds echt de ruimte om samen met de fotograaf een team samen te stellen en een beeld te creëren dat zowel heel erg modisch was als ook commercieel interessant. We schoten in The White Room in het Krasnapolsky en fotografeerden Nikita Lauffer die momenteel de wereld over reist voor titels als Harpers Bazaar en Grazia. De campagne resulteerde niet alleen in één stilstaand beeld, maar we creëerden een complete editorial, inclusief hoogwaardige GIF’jes en twee hele toffe fashion video’s. Ik ben nog steeds super trots op en blij met dat project. Een andere toffe klus was het creëren van het brand Soda Make-up. In februari wordt dit Russische merk in 750 winkels verspreid over heel Rusland gelanceerd. En ik was er samen met Anne van Laarhoven (met wie ik regelmatig samenwerk) vanaf het allereerste begin bij. We hebben de naam van het merk bedacht de brandthema’s, strategie, missie en visie neergezet en uiteindelijk zelfs de productnamen geschreven. Het was heel cool om zo dicht bij een merk betrokken te mogen zijn. Ik ben heel benieuwd wat er allemaal met Soda gaat gebeuren komend jaar.”

Super vet! Wat is je motto?

“Ik heb niet heel bewust een motto, maar als ik terugkijk op mijn werkende leven, denk ik dat mijn motto is ‘Gewoon gaan’. Geloof je ergens in? Probeer het dan. Op je bek gaan of het gewoon simpelweg helemaal niet zo leuk vinden, is altijd een optie. Maar je komt er maar op één manier achter of dingen voor je werken. Meters maken dus, ontdekken, ervaren. Daar geloof ik in. Is het origineel? Nee. Werkt het? Ja. Dat denk ik wel tenminste.”

Wat staat er eigenlijk nog echt op je carrière-bucketlist?

“Op het gebied van marketing zou ik graag nog eens een campagne voor een echt groot merk begeleiden zoals Coca Cola, KLM, Tommy Hilfiger of Scotch and Soda. Op het gebied van schrijven zou ik het super tof vinden om in één van de bladen gepubliceerd te worden. Te gek toch? Met je eigen stuk in ELLE of Vogue. Lijkt mij heel fijn.”

Foto’s: Marilyn Bartman.

Ben of ken jij een echte gogetter die het verdient om in deze rubriek te staan? Mail naar info@teteatete.nl!

You Might Also Like