FASHION Featured NEWS

GLAMOUR ZET BLADENWERELD OP SCHERP MET NIEUWE GROENE RICHTLIJN

januari 26, 2016

Maandagochtend was Tête-à-Tête aanwezig bij het groene mode-event MINT tijdens de Modefabriek. Dat we daar misschien wel het beste modenieuws van 2016 tot nu toe zouden horen zagen we niet aankomen…  

De Modefabriek, de tweedaagse modevakbeurs in de Amsterdamse RAI, is een walhalla voor inkopers, retailers en fashionfreaks. MINT, onderdeel van de Modefabriek, is het groene lifestyle event dat maandag haar vijfjarige bestaan vierde. Het evenement werd afgetrapt met een aantal zeer inspirerende verhalen over hoe mode duurzamer kan worden. Dat duurzame mode niet alleen maar geitenwollensokken zijn moet je natuurlijk allang weten, maar MINT bewijst het nog maar eens even met prachtige merken en een mooie visie.

Duurzame mode saai? I think not!

Duurzame mode saai? I think not!

Minimaal 10% duurzame mode

Maar wat ons écht blij maakte was het nieuws dat Glamour die ochtend bij MINT bekendmaakte. Hoofdredactrice Sanne Groot Koerkamp kondigde aan dat minstens 10% van de inhoud van het magazine duurzaam zal zijn! Glamour gebruikt geen bont in modeshoots en zal naast ‘normale kleding en cosmetica’ ook aandacht schenken aan duurzame producten. Met publicaties voor merken die zich inzetten voor betere arbeidsomstandigheden en minder schade aan het milieu, zet Glamour een stap in de juiste richting.

Steeds belangrijker

Sanne Groot-Koerkamp: “Onze doelgroep vindt het steeds belangrijker om te weten door wie en waar hun kleding wordt gemaakt. Wij willen graag inspireren en het goede voorbeeld geven door een begin te maken met het standaard maken van het gebruik van duurzame fashion en beautyproducten in ons magazine. Dat déden we eigenlijk al – maar nu zeggen we het ook hardop.” Een hele mooie boodschap. Wij zijn benieuwd welke bladen zullen volgen!

You Might Also Like